Aby wypromować firmę w internecie, warto zainwestować w szereg usług, które sprawią, że będzie ona widoczna w sieci. Pierwszym krokiem do tego rodzaju działań jest wykonanie dobrej, funkcjonalnej i nowoczesnej strony internetowej czy sklepu online. Jeśli będziemy bazować na starej stronie czy na jakimś gotowym szablonie www, musimy mieć świadomość, że efekty pozycjonowania mogą być mizerne.
Pozycjonowanie strony internetowej to bardzo różnorodne działania, które lepiej jest powierzyć specjalistom. Algorytmy Google zmieniają się bowiem bardzo często i osobie, która nie jest w temacie, może być ciężko być nieustannie na bieżąco. Inwestycja w dobre pozycjonowanie bardzo szybko przynosi wymierne efekty w postaci większej ilości odwiedzin na stronie internetowej czy w sklepie online. Pozycjonowanie pozwala na zwiększenie liczby potencjalnych klientów, lepszą widoczność strony w sieci oraz promocję samej marki. Warto wykorzystywać wszelkie możliwe narzędzia, aby działania związane z pozycjonowaniem przynosiły konkretne efekty.
Pozycjonowanie na konkretne frazy
Ważnym elementem pozycjonowania stron internetowych jest zadbanie o to, by strona wyświetlała się użytkownikom jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać, że obecnie konsumenci niemal wszystkich produktów i usług poszukują w sieci. Nawet jeśli są to usługi lokalne, najpierw sprawdzają w internecie, gdzie w swoim mieście mogą je znaleźć. Im wyżej strona w wyszukiwarce, tym większa szansa, że użytkownik skorzysta z usług właśnie tej firmy, a nie konkurencji, która w wynikach wyszukiwania znajduje się niżej. Przy pozycjonowaniu na konkretne frazy trzeba jednak pamiętać, że obecnie są to działania mocno spersonalizowane. Po wpisaniu konkretnej frazy każdy użytkownik może bowiem uzyskać inne wyniki w zależności od swojej lokalizacji, urządzenia, na jakim szuka informacji, a także historii poprzednich wyszukiwani. Warto więc prowadzić szeroko zakrojony monitoring pozycji w Google, aby mieć pewność, że wszyscy użytkownicy otrzymują równie wysokie wyniki w przypadku konkretnej strony.
Monitorowanie pozwala dopasować pozycjonowanie
Monitoring pozycji w Google pozwala właścicielowi strony sprawdzić, jak sprawdzają się poszczególne frazy, które frazy najlepiej działają w przypadku konkretnych podstron. Można również sprawdzić, jaki tytuł i opis strony wyświetla się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. W ofercie Spideric można znaleźć kompleksowe, nowoczesne narzędzia do monitorowania pozycji w sieci, dzięki czemu można na bieżąco obserwować, jak skuteczne jest pozycjonowanie oraz na podstawie wyników monitoringu dopasowywać działania lub modyfikować te, które były do tej pory prowadzone. Monitoring działa bardzo prosto – użytkownik ma swój własny panel, w którym wpisuje interesujące go frazy i sprawdza w wynikach, gdzie znajduje się jego strona. Monitoring informuje również o wszelkich nieprawidłowościach czy błędach, jakie mogą pojawiać się na stronie, dzięki czemu szybko i na bieżąco można reagować. Monitoring pozycji w Google warto włączyć do systematycznych regularnych działań – warto robić go na bieżąco, a nie tylko raz na jakiś czas.