Twoje zapotrzebowanie na cholinę – jak sobie poradzić będąc w ciąży?

PrzechwytywanieZapewnienie odpowiedniej ilości choliny podczas ciąży jest ważne, ponieważ pomaga prawidłowo rozwijać mózg i rdzeń kręgowy dziecka oraz może chronić dziecko przed wadami cewy nerwowej. Kobiety w ciąży potrzebują 450 miligramów choliny dziennie. Cholina znajduje się w wielu produktach spożywczych – w tym jajkach, wołowinie, kurczaku i brokułach – ale wiele kobiet w ciąży nie ma wystarczającej ilości w codziennej diecie – wtedy suplementy takie jak cholina sklep są ratunkiem.

Dlaczego potrzebujesz choliny podczas ciąży?

Cholina jest ważnym składnikiem odżywczym, który wspomaga prawidłowy rozwój mózgu i rdzenia kręgowego dziecka. Niektóre badania sugerują, że może również chronić dzieci przed wadami cewy nerwowej (podobnie jak kwas foliowy). Cholina jest przekształcana w neuroprzekaźnik, który pomaga w kurczeniu się mięśni i odgrywa rolę w rozwoju mózgu, w tym w pamięci i myśleniu.

Ile choliny potrzebują kobiety w ciąży?

Twoje zapotrzebowanie na cholinę wzrasta nieco w czasie ciąży, gdy Twoje dziecko korzysta z Twojej podaży.
• Kobiety w ciąży: 450 miligramów (mg) dziennie
• Kobiety karmiące piersią: 550 mg dziennie
• Kobiety niebędące w ciąży w wieku od 14 do 18 lat: 400 mg dziennie
• Kobiety niebędące w ciąży w wieku 19 lat i starsze: 425 mg dziennie

Najlepsze pokarmy z choliną podczas ciąży

Jajka, mięso, ryby i niektóre pełnoziarniste płatki zbożowe są dobrym źródłem choliny. Inne źródła żywności obejmują:

-jedno duże jajko ugotowane na twardo: 147 mg
– kawałek wołowiny, duszonej: 117 mg
– kawałek piersi z kurczaka: 72 mg
– kawałek ugotowanego dorsza atlantyckiego: 71 mg
– garść kiełków pszenicy, prażonych: 51 mg
– szklanka brukselki, gotowane: 32 mg
– szklanka brokułów, posiekanych, ugotowanych i odsączonych: 31 mg
– garść prażonych na sucho orzeszków ziemnych: 24 mg
– garść długoziarnistego brązowego ryżu, ugotowanego: 19 mg

Czy potrzebujesz suplementu choliny w czasie ciąży?

Możesz uzyskać wystarczającą ilość choliny, stosując zróżnicowaną dietę, ale wiele kobiet w ciąży nie otrzymuje wystarczającej ilości choliny z samej diety i może potrzebować suplementu. Jeśli martwisz się, że ci się nie udaje, zapytaj swojego lekarza, czy suplement choliny lub witamina prenatalna zawierająca cholinę jest odpowiednia. (Większość witamin prenatalnych nie zawiera choliny.)

Niedobór choliny w ciąży

Ważne jest, aby kobiety w ciąży koncentrowały się na uzyskaniu wystarczającej ilości choliny, ponieważ niektóre badania sugerują, że niski poziom choliny może zwiększać ryzyko wad cewy nerwowej u dziecka. Potrzebne są dalsze badania, aby to potwierdzić. Większość ludzi, w tym kobiety w ciąży, nie otrzymuje codziennie zalecanej ilości choliny. Ale prawdziwy niedobór choliny jest rzadki w Polsce i innych cywilizowanych krajach Europy jak również całego świata. Poważny niedobór choliny (zwykle występujący w późniejszym życiu) może powodować choroby wątroby i uszkodzenie mięśni – warto o tym pamiętać komponując dietę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>