Pomyślmy, jeśli otrzymujemy wizytówkę, która nas pozytywnie zaskoczy, pokazujemy ją kolejnym osobom. A następnym razem, kiedy będziemy potrzebowali podobnej usługi, zamiast szukać w internecie, zapewne zachowaliśmy tę wyjątkową wizytówkę i użyjemy jej. Takie wrażenie chcemy właśnie osiągnąć w przypadku własnej wizytówki.
Wizytówka musi przyciągać uwagę klienta
Kiedy następnym razem Twój klient weźmie do ręki Twoją wizytówkę, powinien od razu skojarzyć ją z Twoją osobą i branżą, oczywiście pozytywnie. Aby osiągnąć taki efekt, wizytówka musi brać pod uwagę Twoją indywidualność, więc sama musi być wyjątkowa, musi mieć w sobie „to coś”.
Dobrze zaprojektowana, kreatywna wizytówka może z powodzeniem nie tylko nas wyróżnić, ale stać się także wyrazistym nośnikiem wizerunku naszej marki. Ponieważ mamy tu małą przestrzeń do wykorzystania, należy zadbać o każdy detal, ponieważ zostanie on zauważony. Dzięki kreatywności i pomysłowości, możemy zawrzeć przekaz, który opowie o nas. Kluczem do sukcesu jest tutaj właśnie nieszablonowość i twórcze podejście.
Nie jesteś twórczy? Zleć projekt grafikowi
Jeśli nie jesteśmy uzdolnieni graficznie, ani nie mamy pomysłu na wizytówkę, nic straconego! Powierzmy to zadanie doświadczonym, kreatywnym grafikom komputerowym, którzy wyczarują dla nas jedyny niepowtarzalny wzór spójny z naszym charakterem i profilem firmy.
Historia wizytówek na świecie
Wizytówki są w obiegu nie od dziś. Pojawiły się już w XV wieku w Chinach i były wyrabiane ręcznie. W Europie rozpowszechniły się dopiero w czasach nowożytnych. We Francji za panowania Ludwika XIV stanowiły atrybut arystokracji. Już wtedy wizytówka rozwinęła się od klasycznego, białego kartonu z ręcznie wypisanym nazwiskiem do form wymyślnych. Proste wizytówki stały się małymi dziełami sztuki ozdobionymi ornamentami czy rysunkami posiadłości.
Wizytówki w Polsce
W Polsce wizytówki upowszechniły się dopiero pod koniec XVIII wieku. Popularny stał się zwyczaj wręczania wizytówek przy okazji odwiedzin. Już wtedy oceniano przybyłe osoby przez pryzmat otrzymanych od nich wizytówek!
Obecnie nie wyobrażamy sobie braku wizytówki w kontaktach biznesowych. Jest ona niezbędna w pracy każdej osoby mającej kontakt z klientami, zarówno w sprzedaży usług, jak i produktów. Jest nośnikiem podstawowych informacji jak nazwa firmy czy dane osoby ją reprezentującej, ale też umożliwia uzyskanie większej dawki informacji. W wizytówce podajemy też przecież adres strony internetowej, gdzie klient znajdzie już pełne informacje o działalności i ofercie naszej firmy. Dlatego strona www i stylistyka wizytówki powinny być spójne, dopracowane i przemyślane.
Prostota i minimalizm
Tworząc wizytówkę można popisać się ogromną kreatywnością. Czasem warto postawić na minimalizm i nieprzekombinowane projekty, które chwytają za serce najbardziej. Natomiast zabawne wizytówki zapadają w pamięć, a przede wszystkim wzbudzają pozytywne emocje u odbiorcy – w rezultacie firma kojarzy mu się z czymś pozytywnym.
Wykorzystując nowe technologie druku czy metody jego uszlachetniania – np. druk fosforyzujący, pachnący, tłoczenie, złocenie – możemy uatrakcyjnić i wyróżnić naszą wizytówkę spośród innych. Można też użyć innych nośników niż papier, przykładowo: ołówka, metalu, pleksy.
Wymiary wizytówek
Kształtem najbardziej kojarzącym się z wizytówką jest jednak mały prostokąt o rozmiarach najczęściej 90x50mm (warto bazować choć w części na przyzwyczajeniach odbiorców). Do pozostania przy standardowym formacie skłania poręczny format mieszczący się w portfelu czy wizytowniku.
Stworzenie własnej wizytówki może być prostsze niż się wydaje. Wystarczy skorzystać z gotowych kreatorów wizytówek dostępnych online – na przykład tutaj: https://stempleks.pl/produkty/wizytowki/kreator-wizytowek/. Jeśli jednak uważasz, że nie zrobisz tego profesjonalnie, lepiej oddaj to w ręce fachowców.
Oczywiście im bardziej złożony projekt i niestandardowy proces tworzenia, tym wzrasta cena wizytówki. Czasami jednak warto wydać nieco więcej środków na promocję siebie na wstępnym etapie poznania, aby zabłysnąć już przy pierwszym kontakcie i wzbudzić zainteresowanie odbiorcy, co może się to okazać złotą inwestycją. To w końcu najłatwiejszy i najbardziej elegancki sposób na przekazanie swoich danych, a dobra wizytówka może być skuteczniejsza niż niejedna ulotka czy inna forma reklamy.
Jeśli chcesz w oryginalny sposób wypromować swoją profesję lub pracowników, zgłoś się do doświadczonego grafika, który zaprojektuje Twoje kreatywne wizytówki, które w śmieszny, dosłowny, lub po prostu w odważny sposób pokażą Twój zawód i Twój charakter.
Artykuł powstał przy współpracy z drukarnią Letica.pl
Przeczytaj również:
https://www.oferujemyprace.pl/jak-reklamowac-startup/
Gdzieś kiedyś widziałam ciekawy artykuł o tym, jakie się zdarzają wizytówki. I to naprawdę było coś! Widziałam takie w formie serwetki i w formie otwieracza do piwa. W formie zakładki do książki, na długopisie, w formie breloczka, w formie podkładki pod kubek. Oczywiście wiązały sie one z branżą, w jakiej pracowała dana osoba, posiadacz wizytówki. Można powiedzieć, że ludzka kreatywność naprawde nie zna granic
Moim faworytem są czarne wizytówki z białymi napisami z dodatkowym złoceniem i wyciętą laserem grafiką.