Jak reklamować startup?

 

20200419180449_downloadPodstawę w początkowym etapie rozwoju startupu stanowi dobry marketing. W wielu przypadkach udana kampania reklamowa przesądza o przyszłym powodzeniu biznesu. Istnieją różne metody promowania działalności, które nie wymagają korporacyjnych nakładów pieniężnych. Jak reklamować startup skutecznie i efektywnie?

Pozycjonowanie strony

Strona internetowa jest obecnie niezbędnym elementem praktycznie każdej działalności. Poszukując konkretnej usługi, potencjalny klient korzysta przede wszystkim z Google. Strona internetowa jest wizytówką każdego przedsiębiorstwa, na której znajdują się wszystkie niezbędne informacje na jego temat. Warto więc zadbać o jej dobrą jakość i opracowanie zgodnie z zasadami web usability. Mało intuicyjna i niechlujna strona źle świadczy o firmie, przez co nie przyciąga zbyt wielu klientów. Ważnym elementem pozostaje zadbanie o rozbudowanego bloga. Sposobem na prawidłowe wypozycjonowanie strony jest regularne dodawanie nowych i wartościowych treści, a także techniczne przystosowanie serwisu pod kątem SEO.

Social media

Media społecznościowe mają obecnie równie duże znaczenie, co tradycyjne strony www. Promowanie startupu nie może się obyć bez firmowych profili w social media. Portale społecznościowe stanowią ogromną bazę różnorodnych klientów, a tym samym znacząco ułatwiają dotarcie do konkretnych grup docelowych. Aby zjednoczyć sporą liczbę zainteresowanych, profil firmy na Facebooku czy Instagramie powinien być aktywny. W mediach społecznościowych warto publikować treści tematycznie związane ze startupem oraz jego działalnością. Takie rozwiązanie to sygnał dla użytkowników, że firma stale się rozwija i prosperuje. Prowadzeniem profili może się zająć dobra agencja social media, która zadba o regularność i aktualność publikowanych informacji.

Kampanie w Google ADS

Google ADS jest narzędziem, które bardzo dobrze nadaje się do generowania i zaspokajania popytu w sieci. Obejmuje zarówno reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania czy Marketplace Google Merchant Center, jak i reklamy banerowe display oraz reklamy video w serwisie YouTube. Kampanie w Google ADS umożliwiają dotarcie do klienta w momencie poszukiwania przez niego konkretnej usługi. Dodatkową zaletą jest możliwość śledzenia reklam pod kątem konwersji oraz automatyzacji w oparciu o odpowiednie reguły i skrypty. W Google AdWords użytkownik rozlicza się z kliknięć na stronę i może ustalić własne ograniczenia budżetowe.

Współpraca z wydawcami i mediami

Nawiązanie współpracy z wydawcami i mediami znacząco wpływa na rozpoznawalność marki wśród użytkowników, a także zwiększa ich przywiązanie do niej. W ten sposób wykreować można pozytywne opinie na temat zarówno samego startupu, jak i jakości usług czy supportu. Nawet 90 proc. klientów jest w stanie zapłacić więcej, jeżeli zyskają gwarancję szybkiej i sprawnej obsługi. Pomóc może w tym dobra agencja marketingowa, która dysponuje własnymi bazami wydawców i jest w stanie negocjować z nimi korzystne warunki współpracy.

 

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>