Jak powinien wyglądać sklep internetowy?

monitor

Niezależnie od tego czy chodzi o mały czy duży sklep w sieci, musi być on profesjonalny i funkcjonalny. Są pewne elementy, bez których e-sklep nie ma racji bytu. Na rynku e-commerce panuje ogromna konkurencja i każdego dnia przybywa nowych sklepów online. Nawet najlepsze produkty nie są w stanie się obronić bez odpowiedniego wypromowania. Piękne zdjęcia produktowe również nie wystarczą do osiągnięcia sukcesu. Składa się bowiem na niego kilka czynników. Co zatem wpływa na sprzedaż i skuteczność sklepu internetowego?

Przykładowy sklep internetowy – co powinno się w nim koniecznie znaleźć?

Z całą pewnością najważniejszym elementem sklepu online jest strona główna. To właśnie tutaj powinny zostać umieszczone najważniejsze informacje, których zadaniem jest zainteresowanie ofertą odbiorców. Dla Internautów ciekawe są promocje, wyprzedaże, bestsellery i nowości. Sklep w Sieci musi być też atrakcyjny wizualnie. Po otwarciu witryny, Internaucie wystarczy kilka sekund na stwierdzenie, czy warto zostać na stronie. Ciekawa szata graficzna jest więc bardzo ważna, jeśli chodzi o zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Zaleca się minimalistyczny design, duże grafiki, przykuwające slogany i nagłówki. Nie może zabraknąć również podstrony O NAS i KONTAKT. Należy też zadbać o wsparcie online, możliwość zwrócenia towaru i wygodne płatności. E-sklep powinien również umożliwiać wystawianie opinii i recenzji produktów. Z kolei opisy produktów powinny być zachęcające, a ich zdjęcia ładne i wysokiej jakości. Należy również zadbać o SEO i responsywność. Obecnie sklep online musi być także dostosowany do urządzeń mobilnych.

Co jeszcze można umieścić na stronie e-sklepu?

Obecnie bardzo mile widziana jest aktywność w social mediach. Jest to nie tylko sposób na budowanie pozytywnego wizerunku, ale także możliwość szybkiego przekazania informacji o nowościach i promocjach. Co więcej, można dotrzeć z ofertą do znacznie szerszego grona odbiorców. Dobrym rozwiązaniem jest także prowadzenie bloga i regularne dodawanie wpisów. Mile widziane są te dotyczące porad, wskazówek i recenzji produktów. Warto znaleźć przykład sklepu internetowego z branży w której planujemy działać aby lepiej zrozumieć czego klienci będą oczekiwać od naszego e-sklepu.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

1 Komentarz

  1. Daniel pisze:

    Ciekawy poradnik związany ze sklepami internetowymi, sam jestem przed rozpoczęciem działalności internetowej, gdzie głównym kanałem sprzedaży będzie sklep internetowy ale przerażają mnie podatki o których wyczytałem portalu urzadskarbowy.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>