Od worka jutowego po Smart Kid Belt, czyli nieco o historii bezpieczeństwa dziecka w aucie.

Kiedy zastanawiasz się nad historią siedzeń samochodowych i patrzysz na daty, w których faktycznie nastąpiły postępy od ich stworzenia do akceptacji, a od regulacji do prawnego wymogu użytkowania, możesz się zastanawiać, czy to z powodu krytyki sprawy te trwały tak długo.

oferujemy smartWydaje się, że zawsze pojawiają się krytycy, zwłaszcza gdy opracowuje się innowacje, takie jak Smart Kid SA . Czy kwestionowali koszt i konieczność miejsc? Czy uważają, że samochód jest bezpieczny, więc dlaczego miałbym potrzebować dodatkowej ochrony dla mojego dziecka?

Jaka jest historia fotelików samochodowych?

Ludzie zaprojektowali wczesne foteliki samochodowe, aby podnieść dziecko, aby mogło wyjrzeć przez okno, jak również po to, by trzymać dziecko mniej więcej w jednym miejscu w samochodzie.

Początkowo „foteliki dziecięce” były niczym więcej, jak tylko jawiły się jako worki jutowe ze sznurkiem, który wisiał nad zagłówkiem na siedzeniu pasażera. Później w 1933 r. Bunny Bear Company wyprodukowała siedzisko, które było zasadniczo siedziskiem podwyższającym. Siedzenie podpierało pasażerów na tylnych siedzeniach, aby rodzice mogli ich obserwować. W latach 40. producenci wypuścili brezentowe siedzenia na metalowej ramie przymocowanej do przedniego siedzenia samochodu, aby dziecko mogło lepiej widzieć przednią szybę.

Pozorny brak bezpieczeństwa naprawdę nie jest zaskakujący. W końcu bezpieczeństwo pasażerów nie było w szczytowej formie we wczesnych dniach samochodów. Dopiero w 1959 roku 3-punktowy pas bezpieczeństwa (pas biodrowy) był nawet dostępny w samochodach.
Minęło około 30 lat, zanim ludzie uznali fotele samochodowe za możliwe zabezpieczenia.

W 1962 r. dwóch dżentelmenów zaprojektowało foteliki samochodowe z myślą o bezpieczeństwie. Brytyjczyk Jean Ames zaprojektował tylne siedzenie z paskiem w kształcie litery Y, podobne do dzisiejszych modeli. Len Rivkin, Amerykanin z Denver, zaprojektował siedzenie z metalową ramą.

Tot-Guard Ford Motor Company i Love Seat General Motors

Do 1968 roku producenci samochodów zaczęli bawić się pierwszymi fotelikami samochodowymi zaprojektowanymi do ochrony przed wypadkami. Ford opracował Tot-Guard, a General Motors opracował Love Seat for Toddlers, a następnie szybko pojawił się fotel GM Infant Love Seat (pierwsze ograniczenie skierowane tyłem do kierunku jazdy). Potem była pora na Bobby Mac.
Minęło 9 lat od wprowadzenia innowacyjnych fotelików samochodowych do ujęcia ich rolki w kontekście zapewnienia bezpieczeństwa.

W tym czasie wymagania nie obejmowały testów zderzeniowych, ale wymagały użycia pasa bezpieczeństwa do przytrzymania fotelika samochodowego w pojeździe oraz pasów do przytrzymania dziecka w foteliku samochodowym. Minęło 17 lat od innowacji i 8 lat od wstępnych rozporządzeń. W 1979 r. W Tennessee wprowadzono pierwsze urządzenie przytrzymujące dla dzieci. Minęło kolejnych wiele lat, zanim coś ruszyło do przodu…

Dzisiaj państwa rutynowo zwiększają wymagania dotyczące fotelików samochodowych, ponieważ eksperci uczą się lepszych sposobów ochrony dzieci w samochodzie.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>