Marka osobista w Internecie od podszewki

1. marka-osobista-w-Internecie-od-podszewkiW nowoczesnym świecie nawet najlepszy produkt lub usługa to wciąż nie wszystko, by skutecznie sprzedawać. Równie ważne jest zadbanie o dobrą komunikację, a zwłaszcza o budowanie marki osobistej.

Podstawą staje się zatem personal branding, który powinien stać się kluczowym narzędziem dla każdego świadomego przedsiębiorcy. Jak go wykorzystać w rzeczywistości online, by zaczął procentować? O tym opowiemy poniżej.

Personal branding – co to takiego?

Personal branding to pojęcie dość nowe, choć sama idea towarzyszy biznesmenom od lat. Mianem marki osobistej określamy profesjonalną reputację danego przedsiębiorcy, czyli całokształt tego, jak go postrzega otoczenie oraz jak on sam promuje swoją osobę w kontaktach interpersonalnych bezpośrednich lub w przestrzeni internetowej.

Na personal branding składa się jego zachowanie, sposób komunikowania, przedstawianie swoich osiągnięć zawodowych i umiejętności. Oprócz nich liczą się również elementy marki ogólnej, czyli samej firmy.

Dobry personal branding – najważniejsze cechy

Jaki powinien być personal branding w Internecie (i nie tylko)? Przede wszystkim spójny. Jeśli odbiorcy dostrzegą bowiem choćby najmniejszą nawet rysę na wizerunku osoby, z którą mają prowadzić biznesy, dobrze się zastanowią, czy jest to dla nich korzystna współpraca.

Marka osobista powinna być profesjonalna. Trzeba zatem skupić się na tworzeniu wizerunku doświadczonego eksperta, specjalisty w swojej branży, który kompetentnie potrafi odpowiadać na pytania, wykorzystując do tego szeroką wiedzę i bogate doświadczenie. Sporo na ten temat można znaleźć na blogu: AdrianKolodziej.pl/blog.

Budowanie marki osobistej trzeba skupić na tematach zawodowych. Do pracy nad nią służą rozmaite narzędzia. Niezmiernie przydatny może się okazać Internet.

Dlaczego należy dbać o markę osobistą?

Dlaczego w ogóle warto zadbać o markę osobistą w Internecie? Przede wszystkim pozwala ona stworzyć wizerunek ekspercki, co ma kluczowe znaczenie dla całej firmy.

Współcześni konsumenci nie szukają wyłącznie towarów. Chcą pozyskiwać przedmioty i usługi od ludzi, którzy wzbudzili ich zaufanie. Internet staje się zatem naturalnym miejscem o gigantycznym zasięgu, gdzie powinno się budować swoją markę.

Jak budować personal branding?

Budowanie marki osobistej odbywa się w trzech głównych etapach. Pierwszym z nich jest uzyskanie rozpoznawalności w wybranej grupie docelowej. Warto zadbać o obecność w grupach dyskusyjnych, na forach tematycznych lub w konkretnych social mediach, dopasowanych profilem do danej dziedziny. Warto także prowadzić profesjonalnego maila branżowego.

W następnej kolejności przy pomocy wspomnianych wcześniej narzędzi trzeba zbudować dobrą reputację. Przydaje się do tego spójny wizerunek, wiedza oraz doświadczenie, którymi należy się systematycznie dzielić z odbiorcami, by zyskać ich zaufanie.

Dopiero później następuje etap pozyskiwania klientów. Jeżeli obserwatorzy (fani z social mediów, czytelnicy bloga lub uczestnicy szkoleń) czują, że dana osoba wyznaje podobne wartości, ma wiedzę i kompetencje, chętnie zdecydują się na zakupienie u niej rozmaitych towarów lub usług. Same również mogą stać się naturalnymi ambasadorami takiej marki.

Personal branding – nowoczesne podejście do biznesu

Okazuje się, że oprócz pracy nad dopracowywaniem produktu, trzeba również stale dbać o inne elementy biznesu, w tym między innymi o personal branding. Marka osobista ma bowiem wielką siłę i pomaga rozwijać nowoczesny biznes na wielu obszarach. Warto o tym pamiętać i korzystać z tego profesjonalnego narzędzia dla dobra siebie i swojej firmy.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>