Szukasz sposobu na pozyskanie kliknięć? Poznaj podstawy SEO!

sale-3813600_960_720SEO lub mówiąc inaczej pozycjonowanie to zestaw strategii optymalizacyjnych dla witryn, blogów i stron internetowych, które mają na celu poprawę Twojej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Co sekundę miliony wyszukiwań są przetwarzane przez wyszukiwarki – głównie Google, najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie. Użytkownicy szukają odpowiedzi na niewiarygodne pytania z codziennej rutyny, od najlepiej ocenianego hotelu na nadchodzącą wycieczkę po wyjaśnienie teorii ewolucji.

Przy każdym wyszukiwaniu Google porządkuje wyniki według rankingu najlepszych odpowiedzi. Poniższe liczby pokazują, jak bardzo użytkownicy ufają opiniom wyszukiwarek:

  • Pierwsze trzy bezpłatne linki otrzymują około 30% wszystkich kliknięć.
  • Tylko 0,78% użytkowników ma dostęp do linku na drugiej stronie wyników.

Każde wyszukiwanie oferuje Twojej marce najlepszą odpowiedź na to, czego szukają użytkownicy. Skupiając się na tym, masz większą szansę na zwiększenie widoczności i kliknięć, uzyskanie większego ruchu organicznego i eskalację wyników dzięki obecności w Internecie.

Ale aby to osiągnąć, musisz udowodnić Google, że masz najlepszą odpowiedź, i zasługujesz na to, aby pojawić się na pierwszym miejscu na stronie SERP (strona wyników wyszukiwania). Obejmuje to nie tylko świetną treść, ale także użyteczność, komunikowanie się z organami rynku i pomoc Google w czytaniu twoich stron.

To są cele strategii SEO.

SEO odgrywa rolę w SEM (Search Engine Marketing), który obejmuje wszystkie strategie wyszukiwarek, w tym płatne reklamy i linki sponsorowane. Z drugiej strony SEO wykorzystuje wyłącznie strategie organiczne i nie obejmuje zakupów mediów. Skutkuje to wyższym zwrotem z inwestycji (ROI) i niższym kosztem pozyskania klienta (CAC) dzięki zastosowaniu SEO.

Co to są wyszukiwarki?

Wyszukiwarki to systemy lub algorytmy do indeksowania, indeksowania i pozycjonowania treści internetowych w celu wyświetlania ich w uporządkowany sposób na podstawie wyszukiwań użytkowników. Kiedy mówimy o wyszukiwarkach, mówimy nie tylko o Google, ale także o Bing, Yahoo !, Baidu i innych. Nawet YouTube i Pinterest mogą być uważane za wyszukiwarki, ponieważ często są wykorzystywane do odkrywania treści.

Ale Google jest wyraźnym liderem kategorii, z prawie 92% udziałem w rynku wyszukiwania. Każda wyszukiwarka ma własną metodologię i kryteria rankingu. Ale cel końcowy jest zawsze taki sam: oferowanie najlepszych wyników tym, czego szukają użytkownicy.

Jak działają wyszukiwarki?

Czy zastanawiałeś się kiedyś dokładnie, co robi Google, gdy czegoś szukasz? Mimo że trwa to tylko kilka milisekund, wyświetlenie listy wyników odpowiadających na pytanie wymaga długiego procesu.

Po pierwsze, wyszukiwarki przeszukują zawartość sieci za pomocą botów, zwanych również pająkami. W Google jest znany jako ich Googlebot. Boty te podążają za połączeniami linków w Internecie, szukając nowych i zaktualizowanych stron.
Następnie zaindeksowane strony są dodawane do indeksu wyszukiwarki, który stanowi obszerną bibliotekę treści internetowych. Tam strony są uporządkowane zgodnie z informacjami zebranymi przez bota na ich temat, takimi jak czas ładowania i słowa kluczowe.

Konsultacja merytoryczna artykułu: www.wdk-gorzyce.pl .

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>