Obecnie każdy wysiłek marketingowy ma pewien aspekt społeczny. Niezależnie od tego, czy chodzi o przesyłanie treści za pośrednictwem Twittera czy Facebooka, dzielenie się unikalną kulturą firmy na Instagramie czy wspieranie zaangażowania społeczności – znaczenie obecności marek w mediach społecznościowych ma dzisiaj większe znaczenie niż kiedykolwiek. To otwiera ciekawe perspektywy pracy przez Internet, jako specjalista da. Social Media.
Dla kogo taka kariera?
Jeśli jesteś świeżo po studiach i wiesz coś na temat mediów społecznościowych, zwłaszcza jeśli jesteś blogerem, możesz być świetnym kandydatem do tego zawodu – pracując jako specjalista od mediów społecznościowych. Takie osoby są bardzo cennym nabytkiem dla większości firm.
Z czym wiąże się ta praca?
Specjalista ds. mediów społecznościowych jest przede wszystkim odpowiedzialny za sporządzanie i publikowanie treści, w tym tweetów i postów na Facebooku. Jest też często odpowiedzialny również za konfigurowanie alertów do zarządzania reakcjami i monitorowanie tego, co social media mówią o marce. Musi też współpracować z kierownictwem, aby ustalić strategię reagowania.
Spora ilość internetowych agencji marketingowych podkreśla również, że jeśli zacznie się karierę jako specjalista w mediach społecznościowych, a następnie dba się o to, by nieustannie szkolić się na temat odpowiednich sposobów korzystania z tego narzędzia – ma się możliwość zostać prawdziwym pionierem w tej dziedzinie.
Jeśli chcesz w szczególności rozwinąć swoją działalność w mediach społecznościowych, możesz w przyszłości nawet objąć stanowisko dyrektora lub menedżera mediów społecznościowych.
Role menedżerskie dla profesjonalistów zajmujących się mediami społecznościowymi często koncentrują się bardziej na strategii mediów społecznościowych, a mniej na publikowaniu komunikatów. Poza tym, ustalanie ogólnej strategii mediów społecznościowych, często jest związane z pracą dyrektora.
Obowiązki różnią się w zależności od potrzeb pracodawcy lub klienta. Na przykład niektórzy mogą skupić się bardziej na konkursach promujących produkty, a inni angażują się w zdobywanie wiedzy na temat konkurentów i bardziej aktywnie starają się zapewnić, że marka którą się zajmuje może z nimi śmiało i skutecznie konkurować.
W przypadku stanowisk kierowniczych firmy poszukują osób, które:
• zajmują się blogowaniem,
• wiedzą, jak dobrze pisać,
• potrafią korzystać z Facebooka i innych narzędzi mediów społecznościowych,
• potrafią szybko się uczyć i dostosowywać,
• rozumieją pojęcia, takie jak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek.
Licencjat z dziedziny kreatywnej, takiej jak komunikacja, język polski lub reklama, może pomóc i często jest wymogiem. Osiągnięcie tego poziomu będzie łatwiejsze, jeśli posiada się wcześniejsze doświadczenie w zarządzaniu projektami i ma się możliwość zaprezentowania związanych z tym wyników, nawet jeśli nie dotyczyło to wyłącznie mediów społecznościowych, tak czy inaczej może kluczowe znaczenie.
Jedną z fajnych rzeczy, jeśli chodzi o rozpoczęcie pracy w mediach społecznościowych jest to, że taka osoba zdobywa cenne umiejętności również w tradycyjnym marketingu. Może to pomóc w rozwijaniu kariery zawodowej, niezależnie od tego, czy pozostaniesz w mediach społecznościowych, czy nie.
Zobacz również poradniki dostępne na stronie http://zarabiamwdomu.eu