Agencja reklamowa – jak znaleźć najlepszą?

PrzechwytywanieReklama to ekscytujący biznes, a ponadto jest to biznes oparty na doświadczeniu, zaufaniu i jakości. Kiedy zaufanie się rozpada, relacje się kończą. Bez względu na powód zmiany agencji, zbyt wiele firm dokonuje wyboru na podstawie niewłaściwych kryteriów. To powoduje ból serca, nieefektywność i znaczną utratę wydajności.

Chciałbym przedstawić Ci kilka zasad, którymi należy się kierować przy następnym poszukiwaniu agencji reklamowej. Zacznijmy od tych, których nie powinieneś robić.

Nie szukaj – wyłącznie lokalnie!

Nie ograniczaj wyszukiwania geograficznie. Tak, najkorzystniejszym sposobem budowania zaufania są relacje międzyludzkie, ale to nie znaczy, że zaufania nie można również budować na wiele kilometrów. W końcu niektóre z najsilniejszych małżeństw zostały zbudowane po długich okresach fizycznej separacji, co daje obu stronom czas na refleksję na temat tego, co naprawdę ważne. Jeśli chodzi o relacje biznesowe – może być podobnie.

Pamiętaj, że to, czego szukasz, to prawidłowe dopasowanie – ograniczenie wyszukiwania od samego początku do określonego obszaru geograficznego jest niepotrzebnie ograniczające. Jeśli miałbyś problem prawny, który mógłby rozwiązać specjalista w całym kraju, szaleństwem byłoby ograniczenie wyszukiwania tylko do tych firm, które są najwygodniejsze. Przy kwotach, które prawdopodobnie wydajesz na reklamę, stawki są równie wysokie.

Podobnie, więksi klienci nie powinni wykluczać z rozważania małych agencji. Zastanów się, jak rozwijają się małe agencje. Utalentowani ludzie wchodzą do firmy pracując dla uznanej agencji. Te dobre rosną wraz z agencją. Ci wspaniali awansują i ostatecznie prowadzą swoje małe agencję. A naprawdę wspaniali myślą: „Mogę to zrobić lepiej sam” i idę założyć własne interesy. Jest to ciągły cykl, jeden z powodów, dla których agencje na szczycie często się zmieniają.

Utalentowani ludzie na czele małych agencji prawdopodobnie będą mieli więcej doświadczenia niż pracownicy średniego szczebla, którzy zostali przydzieleni do twojego konta w dużej firmie. Usługi nie oferowane przez agencję mogą być zlecane na zewnątrz, a skalę można kupić. Ważna jest poświęcona Ci uwaga i pomysły, jakie mają i definiują.

Nie zmuszaj branży do tego, by dopasowywała się pod Twoje wymagania.

Większość marek potrzebuje większego odróżnienia od konkurentów, a agencje z dużym doświadczeniem w kategorii mogą podlegać grupowemu podejściu branżowemu. Żadna agencja nigdy nie dowie się tyle, ile Ty o swojej branży, więc powinieneś zatrudnić ich do tego, co wiedzą: sztuki marketingu i komunikacji

Jedną z rzeczy, które warto docenić w branży reklamowej, jest zapylenie pomysłów zdobytych podczas pracy w różnych branżach. Każda branża jest wyjątkowa, ale wszystkie mają wspólne cechy. Często to, czego się dowiadujemy, służąc klientowi w jednej branży, rodzi nowy pomysł dla klienta w innej.

Czy agencja, która nie zna Twojej branży może wnieść coś nowego? Z pewnością! A idealnym tego przykładem może być Agencja Reklamowa Printmar, która pomogła nam stworzyć ten artykuł.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>