Reklama to ekscytujący biznes, a ponadto jest to biznes oparty na doświadczeniu, zaufaniu i jakości. Kiedy zaufanie się rozpada, relacje się kończą. Bez względu na powód zmiany agencji, zbyt wiele firm dokonuje wyboru na podstawie niewłaściwych kryteriów. To powoduje ból serca, nieefektywność i znaczną utratę wydajności.
Chciałbym przedstawić Ci kilka zasad, którymi należy się kierować przy następnym poszukiwaniu agencji reklamowej. Zacznijmy od tych, których nie powinieneś robić.
Nie szukaj – wyłącznie lokalnie!
Nie ograniczaj wyszukiwania geograficznie. Tak, najkorzystniejszym sposobem budowania zaufania są relacje międzyludzkie, ale to nie znaczy, że zaufania nie można również budować na wiele kilometrów. W końcu niektóre z najsilniejszych małżeństw zostały zbudowane po długich okresach fizycznej separacji, co daje obu stronom czas na refleksję na temat tego, co naprawdę ważne. Jeśli chodzi o relacje biznesowe – może być podobnie.
Pamiętaj, że to, czego szukasz, to prawidłowe dopasowanie – ograniczenie wyszukiwania od samego początku do określonego obszaru geograficznego jest niepotrzebnie ograniczające. Jeśli miałbyś problem prawny, który mógłby rozwiązać specjalista w całym kraju, szaleństwem byłoby ograniczenie wyszukiwania tylko do tych firm, które są najwygodniejsze. Przy kwotach, które prawdopodobnie wydajesz na reklamę, stawki są równie wysokie.
Podobnie, więksi klienci nie powinni wykluczać z rozważania małych agencji. Zastanów się, jak rozwijają się małe agencje. Utalentowani ludzie wchodzą do firmy pracując dla uznanej agencji. Te dobre rosną wraz z agencją. Ci wspaniali awansują i ostatecznie prowadzą swoje małe agencję. A naprawdę wspaniali myślą: „Mogę to zrobić lepiej sam” i idę założyć własne interesy. Jest to ciągły cykl, jeden z powodów, dla których agencje na szczycie często się zmieniają.
Utalentowani ludzie na czele małych agencji prawdopodobnie będą mieli więcej doświadczenia niż pracownicy średniego szczebla, którzy zostali przydzieleni do twojego konta w dużej firmie. Usługi nie oferowane przez agencję mogą być zlecane na zewnątrz, a skalę można kupić. Ważna jest poświęcona Ci uwaga i pomysły, jakie mają i definiują.
Nie zmuszaj branży do tego, by dopasowywała się pod Twoje wymagania.
Większość marek potrzebuje większego odróżnienia od konkurentów, a agencje z dużym doświadczeniem w kategorii mogą podlegać grupowemu podejściu branżowemu. Żadna agencja nigdy nie dowie się tyle, ile Ty o swojej branży, więc powinieneś zatrudnić ich do tego, co wiedzą: sztuki marketingu i komunikacji
Jedną z rzeczy, które warto docenić w branży reklamowej, jest zapylenie pomysłów zdobytych podczas pracy w różnych branżach. Każda branża jest wyjątkowa, ale wszystkie mają wspólne cechy. Często to, czego się dowiadujemy, służąc klientowi w jednej branży, rodzi nowy pomysł dla klienta w innej.
Czy agencja, która nie zna Twojej branży może wnieść coś nowego? Z pewnością! A idealnym tego przykładem może być Agencja Reklamowa Printmar, która pomogła nam stworzyć ten artykuł.