Jak reklamować się na Amazonie?

20220929101053_downloadBez wątpienia Amazon to dziś jedna z największych platform e-commerce na świecie. Nie może zatem dziwić, że z platformy tej korzystają polscy przedsiębiorcy. Tym bardziej że daje ona ogromne możliwości reklamowe. Dla detalistów zaistnienie na Amazonie daje szansę na rozszerzenie swoich możliwości zbytu oferowanych towarów. Warto zatem wiedzieć, jakie możliwości daje Amazon w ramach reklamy i promocji swojego biznesu.

Sponsored Products (Produkty sponsorowane)

Jak wspomniano, Amazon oferuje różne możliwości pod względem reklamy. Jedną z nich jest Sponsored Products. Tak forma reklamy polega na wyświetlaniu standardowych listingów produktów na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a także na stronach produktów. Dzięki temu możliwe jest osiągniecie natychmiastowego wzrostu widoczności oferowanych przez siebie produktów. Opcja Sponsored Products umożliwia wyświetlanie reklam nie tylko pod wpisaną frazą kluczową, ale także w obrębie wybranej kategorii produktowej. Forma reklamy, jaką jest Sponsored Products, polecana jest przede wszystkim resellerom oraz producentom sprzedającym swoje produkty na Amazonie.

Sponsored Brands (Marki sponsorowane)

Drugim formatem reklamy oferowanej przez Amazon jest Sponsored Brands. Jest to z pewnością najbardziej ekskluzywny format reklamy na tej platformie. Sponsored Brands umożliwia prezentację logo marki, umieszczenie niestandardowego nagłówka oraz ekspozycję do trzech wybranych produktów. Reklamy wyświetlane są wynikach wyszukiwania i w dużym stopniu przyczyniają się do budowy świadomości i rozpoznawalności marki wśród użytkowników platformy. Sponsored Brands to forma reklamy przeznaczona dla właścicieli marek, a konkretnie dla firm, które mają zarejestrowany swój znak towarowy w rejestrze marek Amazon.

Sponsored Display Ads (Sponsorowane reklamy display)

Promocja na Amazon możliwa jest także w ramach opcji Sponsored Display Ads. W tym przypadku reklama wyświetla się nie tylko na samej platformie Amazon, ale również na innych serwisach. Same kreacje reklamowe tworzone są automatycznie na podstawie ogłoszenia umieszczonego na Amazonie. Z kolei grupa zakupowa tworzona jest na podstawie działań zakupowych użytkowników, dzięki temu liczyć można na to, że stworzona reklama na Amazon pozwoli osiągnąć zaplanowane cele sprzedażowe. Sponsored Display Ads to forma reklamy, z której korzystać mogą resellerzy oraz producenci. Co jednak ważne, muszą mieć oni zarejestrowany swój znak towarowy w rejestrze marek Amazon.

Display Ads (Reklama banerowa)

Omawiając różne możliwości i formy reklamowe na platformie Amazon, wspomnieć trzeba jeszcze o Display Ads, czyli reklamie banerowej. Ten typ reklamy rozliczany jest zarówno w modelu CPM, jak i CPC. Aby stworzyć reklamę w ramach Display Ads, konieczne jest skorzystanie z narzędzia DSP (Demand Side Platform). Z reklamy banerowej skorzystać może każdy, komu zależy na promocji swoich produktów na Amazonie. Warto tu podkreślić, że możliwe jest także wyświetlanie swoich reklamach w ramach tego systemu w innych serwisach współpracujących z Amazon.

Rower elektryczny jako środek transportu do pracy czy do szkoły

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>