E-sklep z butami, który inspiruje i sprzedaje – od czego zacząć?

editorial_Shop_LP_header

Zastanów się, kiedy ostatnio kupiłeś coś online. Czy świadomie myślałeś o projekcie strony? Może nie. Jeśli projekt spełniał swoją funkcję, nie wymagał uwagi. Pozwolił po cichu zaprezentować produkty i pomógł Ci dokonać zakupu w najprostszy możliwy sposób.

Pomyśl, kiedy ostatni raz sfrustrowany opuszczałeś sklep e-commerce, porzucając chęć zakupu, zanim jeszcze dotarłeś do koszyka. Założę się, że tym razem projekt nie był na najwyższym poziomie, ale miałeś do czynienia z designem który sprawia, że klienci stają się zdezorientowani i poirytowani.

Internetowy sklep – projekt strony jest wszystkim.

Projektowanie e-commerce to coś więcej niż tylko wygląd strony – konieczne jest zastanowienie się, jak to działa i jak odbywa się przepływ z jednego miejsca do drugiego, jak strona opowiada historię marki i jaki nastrój wywołuje. Projektowanie stron internetowych e-commerce dba o związek między formą (prawdziwe decyzje wizualne dotyczące marki) a funkcją (proste w obsłudze doświadczenie).

Oto kilka wskazówek, przykładów i porad, które pomogą Ci, jeśli chcesz wystartować ze sklepem obuwniczym w branży e-commerce. Jeśli chcesz iść na skróty, zajrzyj na stronę sklepu https://retrokicks.pl/ – który to jest przykładem idealnie przemyślanego projektu.

Od czego zacząć? Emocje!

Na początek zadaj sobie pytanie: co chcesz, aby klienci poczuli, gdy dotrą do Twojej witryny? Jeśli jesteś marką modową – a tak jest, gdy wchodzisz w sprzedaż butów online zapewne chcesz, aby ludzie czuli się zainspirowani, szczęśliwi lub podekscytowani. To ważne do uświadomienia, bo na przykład z drugiej strony, jeśli byłaby mowa o firmie zajmującej się oprogramowaniem księgowym, projektant raczej celował by w to, by klienci czuli się bezpiecznie i pewnie. Upewnij się, że emocje i uczucia są obecne w całej witrynie twojego sklepu online.

Największym błędem, jaki można zobaczyć w projektach e-commerce, jest przeciążenie ilością informacji. Tworząc stronę e-sklepu obuwniczego z pewnością będziesz miał ochotę zaprezentować wszystko, co masz w swoim arsenale – mnóstwo informacji na temat każdego produktu. Prawdą jest jednak to, że klienci, którzy chcą zobaczyć całą historię twojej marki i każdego wyrobu – są nieliczni. Lepiej skup się na najlepszych produktach, jakie masz w swoim asortymencie i to im nadaj honorowe miejsce w swojej witrynie.

Udany projekt w dzisiejszych czasach,to ten który ma w sobie coś skomplikowanego i cyfrowego, a mimo to udaje mu się przekazać z prostego, a nawet ludzkiego życia. To, co jest najważniejsze na stronie – musi być przekazane w ciągu pierwszych pięciu sekund od momentu, gdy klient znajdzie się na stronie.

Konsumenci mogą nie być w stanie wyrazić, dlaczego coś nie jest dobrze zaprojektowane, ale mogą odczuwać, gdy coś nie dzieje się zgodnie z ich oczekiwaniami. W branży obuwniczej można dzisiaj zauważyć zmiany idące w kierunku obsługi niszowych rynków i niszowych klientów, które wymagają od sprzedających zrozumienia zindywidualizowanych potrzeb i pragnień odbiorców ich produktów. Świetny design sprawia wrażenie przyjaznego i odzwierciedla wartości. Ludzie identyfikują się z tym i tego przede wszystkim należy się trzymać.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>