Jak poprawnie przygotować opisy w sklepie internetowym?

Enjoying every moment at work

Prowadząc własny biznes internetowy – mam na myśli głównie sklepy internetowe – trzeba zadbać o odpowiedni opis asortymentu. Jest to nierozłączna cecha handlu. Dany produkt musi być koniecznie zareklamowany i odpowiednio opisany, aby potencjalny klient go kupił. Osoba zainteresowana danym produktem najpierw ocenia produkt pod względem wizualnym. Następnie, w przypadku gdy wygląd mu odpowiada, szuka informacji na temat danej rzeczy. Szuka danych dotyczących parametru czy przeznaczenia konkretnego produktu. Mając to wszystko na uwadze mimo tego, że zamieścisz odpowiednie opisy i informacje na stronie, potencjalny klient może i tak nie trafić na Twoją stronę. Dzieje się tak dlatego, że opisy zostały napisane w nieodpowiedni sposób, a sama wyszukiwarka, której używa klient, nie uznała Twojej strony za wartościowej w danym temacie. Jak to zmienić? Postaram się to pokrótce wyjaśnić.

Opisy produktów w sklepie internetowym to opłacalna inwestycja

Wyobraź sobie następujący scenariusz. Potencjalny klient zamierza kupić nową bluzę używając wyszukiwarki. Wpisuje odpowiednie zapytanie bądź frazę i rozpoczyna poszukiwania. Na pierwszym miejscu, jak już wcześniej wspominałem, będzie przeglądał zdjęcia – wybierze te które mu się oczywiście podobają. Dlatego odpowiednie zdjęcie towaru jest równie ważne co sam opis. Gdy już znajdzie swój produkt, który wizualnie mu odpowiada – zacznie czytać opis produktu. W tym przypadku będzie szukał informacji na temat użytego materiału do bluzy, wymiarów czy też marki danej odzieży. Jeżeli Twój opis będzie ubogi w te informacje będzie to za sobą niosło następujące konsekwencje – Wyszukiwarka nie uzna Twojej witryny za wartościową i klient nie trafi do Ciebie w ogóle. Innym przypadkiem jest to, że wyszukiwarka poleci klientowi inny serwis – tuż nad Tobą. Sprawi to, że konsument wybierze inny sklep i tam sfinalizuje chęć swojego zakupu. Wszystko to pokazuje, jak ważny jest odpowiedni opis towaru. Z tego względu już na samym starcie należy przemyśleć architekturę swojej strony. Produkt powinien mieć dwa opisy – jeden główny i drugi dodatkowy. Mając to na uwadze należy przemyśleć rozmieszczenie opisów w ten sposób, aby dana podstrona była jednocześnie czytelna – nie chcemy przecież na wejściu przestraszyć kontrahenta. Z tego względu opis główny powinien być przede wszystkim krótki (maksymalnie do 1000 znaków). Powinien zawierać tylko i wyłącznie najważniejsze informacje. Wiedząc o tym należy pamiętać, aby użyć tu słów kluczowych. Opis dodatkowy będzie tym dłuższym i dokładniejszym opisem. Powinien on zaprezentować korzyści z zakupu danego towaru i objąć wszystkie jego parametry.

Podstawy przy tworzeniu opisów do sklepu internetowego

Przede wszystkim należy pamiętać aby nie uogólniać. Używaj przymiotników, które odnoszą się do konkretnych cech danego towaru. Przemyśl czego może oczekiwać klient od Twojego produktu i po prostu to umieść w opisie! Pamiętaj, że klient chcąc zakupić konkretny produkt nie będzie używał fraz. Użyje on konkretnego kodu lub numeru produktu, dlatego warto zawrzeć takie informacje w opisie.

Sprawdź to projektowanie sklepów internetowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>