Jak założyć własną agencję PR?

Public Relations

Aby założyć agencję PR, należy przede wszystkim posiadać cechy dobrego PR-owca. Można oczywiście posłużyć się działaniem mającym na celu jedynie inwestycję w dany projekt. Inwestycję finansową, z całkowitym pominięciem wiedzy, którą przecież należałoby wykorzystać przy dużej inwestycji. Wtedy zatrudnia się profesjonalistów, którzy mogą popchnąć firmę na głębokie wody i zacząć zarabiać.

Czy jest to jednak rozsądne?

Czy np. krawiec z zawodu może otworzyć firmę zajmująca się handlem dziełami sztuki i jeszcze na tym zarabiać? A kto mu zabroni? Jeśli chce i wynajmie odpowiednich specjalistów (może nawet wynająć całą agencję PR), to wciąż może zajmować się szyciem fatałaszków, jednocześnie posiadając prężną galerię sztuki. Jedno drugiego wcale nie wyklucza.

Kto więc może założyć agencję PR?

Oczywiście każdy, kogo na to stać, lub sam jest świetnym PR-owcem, pracował na tym stanowisku tzw. „lata”, oraz „pozjadał wszystkie zęby” i teraz chce sam zająć się swoją przyszłością, jaka mu jeszcze pozostała. Istnieją opinie, że aby założyć agencję PR nie potrzeba na to zbyt wysokich nakładów finansowych. Jednak, jak przy zakładaniu działalności gospodarczej potrzebne są jakieś inwestycje, także i tutaj w/w inwestycje się przydadzą. Przede wszystkim w samo biuro. Agencję PR może założyć praktycznie każdy. Nie są tu potrzebne jakieś dodatkowe koncesje, licencje, czy pozwolenia.

Taka agencja public relations (PR) może przyjąć dowolną formę prawną. Może to być jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka z o.o., czy też spółka cywilna, prawna itp. Nie ma tu konkretnych ustaleń. Ważniejszą rzeczą jest, aby utrzymać się na rynku po otwarciu takiej agencji. I tu jest ważne doświadczenie w zawodzie. Ktoś, kto zupełnie się na tym nie zna, a bardzo chciałby mieć taką agencję, lepiej niech już na starcie zatrudni dobrych PR-owców, ponieważ bez ich pomocy, działalność prędzej, czy później „padnie.

Co potrzeba w takiej agencji PR?

Agencja Public Relations (PR) nie jest np. firmą transportową, więc nie potrzeba w niej inwestycji w drogie samochody, aby w ogóle działała. Oczywiście, auto w firmie się przyda, jednak wcale nie musi to być od razu Ferrari Tosta Rosa. Image jest ważny, ale przesadzać z tym nie należy, ponieważ można urazić swoich potencjalnych klientów. Aby agencja PR działała poprawnie, należy zaopatrzyć się przede wszystkim w biuro i jego wyposażenie. A więc, komputer z dostępem do internetu, oraz potrzebne programy (skype, mail itp.). Także „flota” telefonów stacjonarnych z faksami jest jak najbardziej przydatna. Najlepiej, aby tych numerów było więcej.

Jest to o tyle korzystne, że jeśli rozmawiamy przez jedną linię, druga może w tym czasie odbierać fax. Nie można tłumaczyć potencjalnemu klientowi, że „musze się rozłączyć, aby odebrać fax” . Jest to niepoważne i może już na początku współpracy zepsuć pozytywne wrażenie o takiej agencji. A przecież może istnieć ona jedynie wtedy, gdy dobry i długotrwały kontakt z klientem zostanie zachowany.

Więcej informacji na temar Public Relation na stronie Agencji: http://www.bestbrandspr.pl

Może zainteresuje Cię także...

1 Komentarz

  1. Karoli pisze:

    Śmieszny tekście. Ciekawe kiedy autor odebrał ostatnio fax :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>