Zlecamy pracę dla copywritera – co powinien zawierać brief?

page-4441524_640Dobry copywriter przyda się każdemu, kto prowadzi własną działalność i chce ją rozreklamować zarówno w wirtualnej przestrzeni, jak i przy użyciu tradycyjnych form reklamy, takich jak katalogi, ulotki czy inne formy drukowane. Autor tekstów reklamowych potrafi tworzyć skuteczne przekazy marketingowe, które zwiększają sprzedaż, maja pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej, a także budują pozytywny wizerunek marki w świadomości aktualnych o potencjalnych klientów.

Aby copywriter stworzył teksty w stu procentach zgodne z oczekiwaniami zlecającego, ten ostatni musi przesłać mu dobrze napisany brief, w którym znajdą się wszystkie wytyczne i wskazówki, potrzebne do napisania dobrej jakości tekstów. W briefie powinny znajdować się między innymi informacje na temat konkretnych produktów i usług, a także tego, jaka jest grupa docelowa, czyli odbiorcy treści. Istotne jest również, gdzie docelowo teksty mają trafić – czy znajdować się będą na stronie internetowej, w mediach społecznościowych czy w tradycyjnych, drukowanych materiałach. Im więcej dokładnych i szczegółowych informacji, tym większa pewność, że teksty będą dokładnie takie, jak trzeba. Czyli nie trzeba będzie nanosić wielu poprawek czy też pisać tekstów od początku.

Dobry coprywriter na wagę złota

Znalezienie dobrego i doświadczonego copywritera nie jest w rzeczywistości taką prostą kwestią. W sieci i w innych miejscach można znaleźć sporo ogłoszeń osób, które reklamują się jako copywriterzy, a w rzeczywistości z profesjonalnym copywritingiem nie mają zbyt wiele wspólnego. Najlepiej jest wybierać fachowca na podstawie tego, jakie prace stworzył wcześniej. Dobry copywriter powinien mieć rozbudowane portfolio, w którym znajdują się różne stworzone przez niego treści. Warto się z nimi zapoznać, dzięki temu klient będzie miał pewność, że ma do czynienia z osobą, która na pewno spełni jego oczekiwania. Dobrym rozwiązaniem mogą być również zlecenia próbne, czyli zlecenie niewielkich ilości treści. Na ich podstawie również można ocenić, czy efekt końcowy pracy copywritera jest dokładnie tym, czego oczekuje odbiorca. W poszukiwaniu copywritera nigdy natomiast nie kierujmy się ceną jego usług. Osoby, które są zbyt tanie, najczęściej mają niewielkie doświadczenie i na pewno nie tworzą tekstów na wysokim poziomie.

Ważna jest znajomość tematyki

Jeśli mamy do czynienia z tematyką trudną, niszową lub też wymagającą specjalistycznej wiedzy, dobrze jest szukać copywritera, który ma doświadczenie w danej tematyce i jest w stanie sporo stworzyć bez konieczności zdobywania wiedzy od zera. Przykładowo, jeśli interesuje nas tematyka kryptowalut i zależy nam na tekstach na bardzo wysokim poziomie, dobrze jest je zlecić osobie, która ma realne doświadczenie w tym temacie i tworzyła już sporo materiałów o wirtualnych walutach. Oferty pracy Kryptowaluty możemy znaleźć na wielu portalach i w serwisach internetowych. To dobre miejsce nie tylko na szukanie różnych możliwości zarobku, ale również na znalezienie copywritera, który doskonale zna się na tematyce walut cyfrowych i stworzy treści, które faktycznie wnosić będą coś nowego. Owszem, dobry copywriter może zdobyć wiedzę na każdy temat i pisać praktycznie o wszystkim. Jednak znajomość konkretnej, ścisłej tematyki zdecydowanie przyspiesza pracę i zwiększa pewność, że teksty będą stworzone profesjonalnie.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>