Karty rabatowe – czyli jak i po co związać ze sobą klientów?

BP-Gift-Card-Main-Image

Karty rabatowe są przede wszystkim ukłonem w stronę klientów. Początkowo takie karty były kojarzone z dużymi sklepami, natomiast obecnie ulega to ciągłym zmianom, choć w zdecydowanej większości karty rabatowe można znaleźć w tak zwanych „sieciówkach”, niezależnie od branży, w której działają. Jak wygląda korzystanie z takiej karty zarówno ze strony klienta, jak i właściciela przedsiębiorstwa?

Karty rabatowe możemy najczęściej znaleźć w sklepach

Czasem trzeba spełnić określone warunki, aby ją otrzymać, na przykład wykonać zakupy za minimalną kwotę określoną przez sklep, a czasem po prostu ją założyć. Najczęściej jest to określony procent od sumy, jaką wydajemy w sklepie. Czasem również w ramach takiej karty klienci zbierają punkty, które później zsumowane obniżają koszt kolejnych zakupów (zobacz przykładowe karty plastikowe). W przypadku lokali usługowych, które oferują różne atrakcje, często można natrafić na promocję „kolejna usługa gratis” lub „kolejna usługa x % taniej”. Można to spotkać chociażby u fryzjera, gdzie cyklicznie co któraś usługa fryzjerska jest mniej płatna lub jej cena solidnie obniżona. Po co właściwie przedsiębiorcy tak zatrzymują przy sobie klientów i czy jest to opłacalne?

Na rynku istnieje duża konkurencja, niezależnie od branży, w której działa przedsiębiorstwo.

Czy jest to zwykły sklep spożywczy czy zakład usługowy, przedsiębiorca musi wykazać się czymś charakterystycznym, co wyróżni go spośród konkurencji i umożliwi grono stałych klientów. Najłatwiejszym na to sposobem jest atrakcyjny system rabatowy, którego efekty będą odczuwalne w portfelu przeciętnego Kowalskiego. Dodatkową zaletą dla posiadaczy specjalnych kart jest również poczucie docenienia. Klient, posiadający specjalne uprawnienie do zakupów na preferencyjnych warunkach, będzie się czuł doceniony i wyróżniony spośród klientów, którzy dokonują zakupów w danym lokalu okazjonalnie. W skrócie mówiąc- klient posiadający uprawnienia do zniżek poczuje się doceniony i zechce wracać do danego lokalu, a o to głównie chodzi.

Warto jednak zastanowić się, czy postępowanie takie jest w pełni opłacalne z punktu widzenia przeciętnego przedsiębiorcy.

Sposób z kartami rabatowymi może być dobrym sposobem na zdobycie klientów, co jest szczególnie ważne w początkach działalności, a także w chwilach kryzysu, kiedy przedsiębiorca posiada małą liczbę klientów, co przekłada się na niewielkie dochody.

Mówiąc o wszelkiego rodzaju rabatach nie można pominąć również takiej kwestii, jak PR.

Coraz większa ilość instytucji inwestuje w wszelkiego rodzaju akcje promocyjne, które w dużej mierze mają za zadanie przyciągnąć klientów. Jest to przemyślana strategia marketingowa, dlatego też wszelkie akcje promocyjne są nastawione na zyski. Oprócz tego karty rabatowe posiadają najczęściej klienci, korzystający często z usług konkretnej placówki z prostej przyczyny- jest to opłacalne dla obu stron. Dlatego też instytucjom opłaca się uwzględniać w swoich usługach różne rabaty, mają bowiem pewność, że usatysfakcjonowani klienci wrócą do nich nie raz.

Więcej o produkcji kart rabatowych innych na stronie http://www.cardon.com.pl

 

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>