Jak ubezpieczać małe i średnie firmy?

Analyzing report

Ubezpieczając firmę zwracamy przede wszystkim uwagę na to, jaki jest zakres ubezpieczenia, ewentualna kwota odszkodowania oraz jaka będzie miesięczna rata. W Polsce praktycznie każda firma ma ubezpieczenie, obejmujące swym zasięgiem przede wszystkim ludzi (szefa, pracowników), ale także i mienie – lokale, maszyny, wyposażenie, towary itp. Konkretne warunki są zawsze dokładnie wyszczególnione w każdej, zawieranej umowie. Ubezpieczony może się z nimi zapoznać (a nawet powinien) zanim podpisze tę umowę, ponieważ wszelkie zmiany zazwyczaj wymagają zgody obu stron.

Dlaczego w ogóle ubezpieczamy swoją firmę?

Prywatne ubezpieczenie nie wyklucza ubezpieczenia firmowego. Ale po co ubezpieczać firmę? Zazwyczaj każde działanie człowieka niesie ze sobą ryzyko nieprzewidzianych zdarzeń. Są to zdarzenia najczęściej losowe. Nikt nie jest w stanie przewidzieć, co się wydarzy oraz czy w ogóle się wydarzy. Ubezpieczenie jest po to, aby w razie takiego zdarzenia zapewnić firmie stabilizację finansową, ponieważ takie zdarzenie może nawet zaważyć na dalszym losie firmy Jeśli np. w stolarni dojdzie do wypadku w udziałem człowieka, firma może ponieść duże straty. I właśnie od tego jest ubezpieczenie, aby takie sytuacje opanowywać.

Poszkodowany dostaje gratyfikację od ubezpieczyciela, a firma może działać dalej. Każde ubezpieczenie oc – czyli odpowiedzialność cywilna) jest stosowane jako podstawa ubezpieczeń w firmach. W Polsce istnieje i działa ponad 3,5 mln podmiotów gospodarczych. Mają one duże znaczenie dla całej gospodarki kraju. Mają także ogromny wpływ na PKB oraz równie silnie wpływają na rynek pracy. To olbrzymi rynek, który nie uszedł uwadze potentatom od ubezpieczeń.

Odpowiednie ubezpieczenie firmy

Na rynku ubezpieczeń jest wiele firm i oferują one szeroki wachlarz ubezpieczeń, dla każdego rodzaju działalności gospodarczej. Każda firma ma swoje potrzeby i wymagania. Każda firma ma inne dochody, a przy tym może wydać więcej, lub mniej. Aby ubezpieczyć własną firmę, nie trzeba wiele starań. Jedynym – choć niewielkim problemem – może być zapoznanie się w różnymi ofertami oraz ubezpieczycielami. Może to wymagać poświęcenia dość dużej ilości czasu, a tego przedsiębiorcy nigdy nie mają za wiele. Nie mają oni zazwyczaj tyle wolnego czasu, aby dokładnie zapoznać się z wszelkimi warunkami oferowanymi przez ubezpieczycieli.

W takim wypadku należy sprawdzić np. w internecie, co może zaoferować nam ranking ubezpieczycieli. Jeśli już kilku wybierzemy, wtedy można zapoznać się dokładniej z ich ofertami. Można także zlecić tę pracę swoim pracownikom, ale jak wiadomo, szef powinien wiedzieć więcej o danej ofercie. W końcu on za to płaci – nie pracownik. Należy także pamiętać, że zawieranie dobrowolnych umów z ubezpieczycielem działa w obie strony. Znaczy to jedynie, że zarówno przedsiębiorca, jak i ubezpieczyciel mogą odmówić podpisania umowy ubezpieczenia. Ubezpieczyciel może widzieć w takiej umowie zbyt duże ryzyko spowodowane wykonywaną działalnością danej firmy. Przedsiębiorca może nie zgadzać się np. z kosztami

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>