Widzisz szanse biznesowe na rynku czeskim? Stop! Pierwsze zrozum jak działa ten rynek!

talentifynow-czech-republic

Gospodarka Republiki Czeskiej, ogólnie rzecz biorąc, odniosła bardzo dobre wyniki od czasu zmian strukturalnych i politycznych lat 90. XX wieku. Chociaż wzrost gospodarczy po kryzysach bankowych wiąże się ze wzrostem wydatków publicznych – to także ze zwiększoną ilością bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Kluczowe wskaźniki, takie jak stopa inflacji i bezrobocia, wskazują na to, iż wszyscy rozważający wejście na ten rynek mogą mieć w sobie sporo optymizmu.

Republika Czeska bardzo wysoko ocenia wiele kluczowych czynników warunkujących „dobre samopoczucie” z osobistym bezpieczeństwem, równowagą między pracą a życiem zawodowym, wykształceniem i umiejętnościami zdobytymi – szczególnie mocno widać to w biznesie. Ogólnie rzecz biorąc, kraj ten zdaje się płynnie przechodzić przez wpływy radzieckiego państwa do nowoczesnej gospodarki społecznej – zdaje się też, że robią to znacznie lepiej niż niektórzy sąsiedzi z Europy Środkowej i Wschodniej.

Czynniki te prowadzą do wniosku, że przyszłość kraju jest jasna, a prowadzenie interesów w Czechach wydaje się słuszne. Gospodarka jest stosunkowo silna, kraj ten jest dobrze położony, istnieje wykształcona siła robocza i wytrwała kultura konsumencka – wszystkie składniki które sprawiają, że można liczyć na sukces w czeskim rynku.

Jednakże, podobnie jak w przypadku wszystkich nowych rynków, trzeba zacząć robić pewne badania, zanim zaczniesz robić plany, i ważne jest uwzględnienie czeskiej kultury biznesowej. Na przykład kwestie pokoleniowe będą zajmowały bardzo ważne miejsce w momencie gdy zaczyna się pracować z ludźmi w Czechach. Bez względu jednak na to czy masz do czynienia z osobami wykształconymi i pracującymi w okresie byłego radzieckiego okresu czy też z twoimi rówieśnikami, młodymi specjalistami, którzy wychowywali się w zupełnie innym okresie – warto zajrzeć tutaj by pozyskać liczne istotne informacje.

Jest to naprawdę ważne, bowiem podejście do biznesu między jedną a drugą grupą może się znacznie różnić między tymi dwiema grupami – i nadal jest to tylko jedna z kilku kwestii kulturowych, które należy zrozumieć przed rozpoczęciem jakichkolwiek transakcji handlowych w tym kraju.

Musisz przede wszystkim zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów czeskiej kultury biznesowej, takich jak:

• Historia działalności.
• Struktura firmy.
• Styl zarządzania.
• Spotkania.
• Praca w zespole.
• Komunikacja.
• Kobiety w biznesie.

Podobnie jak w przypadku wszystkich krajów byłego bloku sowieckiego, Republika Czeska powinna być postrzegana jako gospodarka przejściowa, która jest w trakcie przejścia z gospodarki kontrolowanej przez państwo, planowanej centralnie do gospodarki obejmującej model kapitalistyczny. Choć można by twierdzić, że Republika Czeska szybciej i skuteczniej idzie w tym kierunku niż inni sąsiedzi, nie oznacza to, że przejście to zostało zakończone, dlatego jednym z kluczowych aspektów do zrozumienia podczas próby współpracy z Czechami jest kwestia cierpliwości. Takie podejście może przynosić bardzo zadowalające efekty.

Więcej o rejestracji spółek w Czechach dowiesz się na stronie http://czechybiznes.expert/rejestracja-spolki

Może zainteresuje Cię także...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>