SEO w pigułce – czyli podstawy o pozycjonowaniu dla młodego przedsiębiorcy

World Map

SEO to dziś podstawa każdego biznesu – również tego, który dopiero stawia pierwsze kroki. Klienci dziś szukają informacji o produktach czy usługach przede wszystkim w wyszukiwarkach, więc początkujący przedsiębiorca powinien dać się łatwo znaleźć. Ale jak to zrobić? Oto SEO w pigułce, czy to co każda osoba, która zaczyna biznes powinna wiedzieć o pozycjonowaniu.

Po pierwsze – słowa kluczowe

Pierwszą i najważniejszą rzeczą w pozycjonowaniu stron jest dobór słów kluczowych. Częsty błąd polega na tym, że początkujący biznesmeni promują się na już bardzo mocno pozycjonowane hasła. Na przykład jeśli mamy salon fryzjerski w stolicy Podkarpacia, pierwsza rzecz, o której pomyślimy to zapewne słowa kluczowe “Fryzjer Rzeszów”. Ale musimy sobie zdawać sprawę, z tego, że pewnie jest co najmniej kilkanaście firm, które pozycjonują się na takie keywords. Być może lepiej będzie się pozycjonować strony internetowe na coś innego – na przykład na frazę “Oryginalna fryzura Rzeszów” albo “Barber Shop Rzeszów”? Wszystko zależy oczywiście od naszego profilu, ale też od konkurencji. Warto śledzić jej poczynania i starać się od niej odróżnić. Ale dobrze też wiedzieć o tym, czego w danym momencie poszukują ludzie w sieci. Może nam tym pomóc bardzo ciekawe narzędzie Google Trends. Potem możemy skorzystać też z plannera Google AdWords.

Tytuł i opis strony

Choć coraz trudniej znaleźć domenę o ciekawej nazwie, to gdy wreszcie uda nam się nią zarezerwować, warto dokładnie przemyśleć tytuł naszej strony. Powinien być chwytliwy, zachęcający do wejścia na stronę, ale też dobrze podsumowujący naszą działalność. Wbrew pozorom wymyślenie takiego tytułu nie jest takie proste, więc dobrze poświęcić temu nieco czasu, ewentualnie skorzystać z usług doświadczonego copywritera. Jeśli prowadzimy ten przykładowy salon w Rzeszowie, to dobrym tytułem będzie: “Sposób na męski zarost – najlepszy fryzjer w Rzeszowie”. Dzięki takiemu tytułowi możemy ściągnąć ruch z zapytań “sposób na męski zarost”, ale też z “najlepszy fryzjer w Rzeszowie”.

Kontent

Zdecydowanie minęły już czasy, gdy strona firmowa początkującego przedsiębiorcy mogła się ograniczyć do oferty, przedstawienia przykładowych realizacji oraz cennika. Dziś nawet niewielkie firmy stawiają na content marketing. To idea, która ma zapewnić wartość dodaną dla odbiorcy i subtelnie promować nasze usługi. Zakład fryzjerski może więc prowadzić bloga z poradami dotyczącymi czesania czy utrzymania brody, umieścić infografiki o fryzurach albo nagrać zabawny film o pracy zakładu. Wszystko powinno przyciągnąć użytkowników i polepszyć pozycję w wyszukiwarkach. Nie można oczywiście zapominać o linkach do serwisów społecznościowych. Duża liczba fanów czy followersów powinna przekuć się na pozycję strony w Google.

Pożyteczne narzędzia

Najistotniejsze narzędzia w SEO to te, przygotowane przez Google. Poza AdWords i Trends, warto zainstalować też darmowe narzędzie Analytics. Pozwala ono śledzić popularność naszej witryny, również w czasie rzeczywistym. Pamiętajmy, że na pozycję w Google wpływa też czas ładowania witryny – możemy go sprawdzić na Pingdom Website Speed Test (http://tools.pingdom.com/fpt/). W celu wyeliminowania błedów w kodzie warto natomiast skorzystać z W3C Validator (http://validator.w3.org).

Oczywiście SEO to bardzo skomplikowana dziedzina, ale nawet znając te podstawy, możemy wiele osiągnąć.

Interesuje Cię pozycjonowanie stron w miastach takich jak: Rumia, Reda, Gdynia, Wejherowo, Sopot? Sprawdź ciekawą ofertę na stronie http://www.midasmedia.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych-www/

1 Komentarz

  1. Piekarzz pisze:

    Dobrym pomysłem na reklamę swojej strony to dodawanie jej do katalogów stron. Warto jednak katalogować stronę w mocnych i zadbanych katalogach. Jednym z takich katalogów jest jaclaw.info – katalog z 10 letnim stażem w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>