Pomysł na biznes: nadruki na odzieży – jak zacząć? Ile można zarobić?

Head-computer-embroidery-machines-computerized-embroidery-machine-LY-912ZG

Coraz więcej osób chce dziś nosić spersonalizowane koszulki. Sporo też firm zleca promocyjne nadruki na odzieży. Czy więc jest to sensowny pomysł na biznes? Może się to okazać bardzo dochodową działalnością, ale oczywiście, jak to zwykle bywa, wszystko jest pochodną szczęścia, warunków oraz włożonej w to pracy.

Od czego zacząć?

Oczywiście by zacząć taki biznes, potrzebny nam jest odpowiedni sprzęt. W przypadku nadruków na odzież, najlepiej sprawdzi się tzw. karuzela do sitodruku. Używane modele możemy dostać już za niecałe dwa tysiące złotych, ale jeżeli chcemy być bardziej profesjonalni, to oczywiście musimy zainwestować znacznie więcej. Zaawansowane modele kosztują np. 12 tysięcy złotych, a często znacznie więcej. To oczywiście tylko początek kosztów. Musimy też, rzecz jasna, wynająć lokal i zadbać, choćby w minimalnym stopniu, o marketing i promocję działalności. Jeśli rozpoczynamy naszą przygodę z biznesem, to pewnie najlepszą formą na początek będzie jednoosobowa działalność gospodarcza. Ale i ona wiąże się z całkiem niemałymi kosztami, o czym też powinniśmy pamiętać.

Kto będzie naszym klientem?

Musimy oczywiście zastanowić się do kogo w ogóle będziemy kierować naszą ofertę. Jeśli będą to głównie młodzi ludzie, czyli na przykład studenci, to być może warto naszą działalność zlokalizować w pobliżu akademika. Trzeba jednak oczywiście pamiętać, że studenci nie są najzamożniejszą grupą społeczną i ograniczenie do nich działalności może się okazać kosztownym błędem. Jeśli boimy się, że jednak lokal pochłonie nam zbyt dużo środków, można przemyśleć nad działalnością internetową. A co do grupy docelowej – być może warto spróbować dotrzeć do firm? Korporacje często zlecają nadruki na odzieży. Czasem potrzebują czegoś takiego na wyjazdy integracyjne, czasem na inne eventy, a czasem po prostu do celów promocyjnych (można również ubrań w hurtowaniach odzieży używanej).

Zaletą postawienia na klienta korporacyjnego jest to, że na ogół takie zamówienia są naprawdę duże. Niektóre firmy potrafią za jednym razem zamówić nawet kilkaset nadruków. Oczywiście i tacy klienci mają swoje wady. Są znacznie bardziej wymagający i nie tolerują na przykład opóźnień czy braku profesjonalizmu. Sensownym rozwiązaniem wydaje się więc najpierw skierowanie swojej oferty do młodszego klienta, a gdy już nabierzemy wprawy, możemy spróbować swoich sił w korporacjach. Musimy być jednak przygotowani na ograniczone wpływy przez jakiś czas w przypadku takiego scenariusza.

Ile w ogóle możemy zarobić?

Najważniejsze pytanie w przypadku każdej działalności jest oczywiście takie, kiedy będzie ona zyskowna i jak wiele możemy na niej zarobić. Średnia cena pojedynczego nadruku to około 40 złotych. W przypadku kilkuset zleceń miesięcznie zatem, nasz biznes może przynosić całkiem przyzwoite dochody. Oczywiście czasem musimy też spłacać sprzęt i wynajmować drogi lokal. Wszystko tu oczywiście zależy od naszego biznes planu. Wydaje się jednak, że ludzie chcą mieć coraz bardziej spersonalizowaną odzież, zatem bluzy, koszulki czy torby z nadrukami będą tylko zyskiwać na popularności w nadchodzących latach.

W artykule wykorzystano materiały pochodzące ze strony zhaftem.pl wykonującej haft komputerowy na odzieży i innych materiałach reklamowych.

1 Komentarz

  1. Radosław pisze:

    To zależy od tego ile mamy odbiorców. Jeśli dysponujemy fanpagem z dużym zasięgiem to bez problemu sprzedamy sporo koszulek czy gadżetów. Dobrym pomysłem są także naszywki na ubrania np. dla motocyklistów albo innych subkultur.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>